Dieta na potencję - co jeść, a czego unikać w menu, by wesprzeć libido?

To co spożywasz ma niebagatelny wpływ na całokształt funkcjonowania Twojego organizmu. Nieodpowiednia dieta może zaburzać procesy zachodzące w Twoim ciele, a także negatywnie oddziaływać na psychikę i samopoczucie. Warto byś zadbał o to co znajduje się na Twoim talerzu, szczególnie jeśli zależy Ci na tym, by wspomóc swoja potencję.





Wpływ diety na libido


Zaburzenia erekcji to popularny problem naszych czasów. Żyjemy w pośpiechu, dużo się stresujemy, mało ruszamy, stosujemy popularne używki, źle się odżywiamy. Ruch i sport, są nam absolutnie potrzebne do tego, by wszystko działało właściwie. Podobnie jest jednak z dietą. Źle odżywieni możemy mieć braki energetyczne, albo wręcz przeciwnie, skumulowane nadmiary tkanki tłuszczowej, mogące prowadzić do powstania chorób krążenia ściśle wiążących się z erekcją, a w zasadzie jej brakiem. Otyłość to także zaburzenia w produkcji hormonów męskich odpowiedzialnych za funkcje seksualne.

Aby organizm był sprawny koniecznym jest zaspokojenie jego zapotrzebowania na wszystkie niezbędne składniki odżywcze, witaminy, mikro i makroelementy. Stosując restrykcyjne diety odchudzające, czy żywiąc się fast-foodami, tworzymy braki, które prędzej, czy później spowodują pewne dysfunkcje.

Czego unikać?


Tych produktów lepiej się wystrzegać lub ograniczyć:

  • alkohol i papierosy - niektórym trudno sobie wyobrazić randkę, imprezę, czy relaksujący wieczór. Dobre wino do kolacji to nie grzech, jednak wypicie całej butelki może już zniweczyć plany na romantyczne spotkanie. Podobnie jest z regularnym, częstym spożywaniem alkoholu. Nikotyna natomiast obniża ciśnienie krwi w naczyniach, co może utrudniać uzyskanie pełnego wzwodu.
  • jedzenie w puszkach - zawarty w aluminiowych opakowaniach bisfenol A ma negatywne oddziaływanie na hormony. Nie zaleca się jedzenia konserw mięsnych, rybnych, ani innych puszkowanych produktów.
  • tłuszcz - nie wykluczaj go całkowicie, wybieraj jednak te zdrowe produkty tłuszczowe. Zrezygnuj raczej z tłustych mięs, wędlin, smalcu oraz fast-foodów. Z powodzeniem jednak możesz przestawić się na ryby morskie, białe mięso, owoce morza, olej kokosowy, lniany i rzepakowy.
  • cukier - podnosi poziom glukozy we krwi pobudzając produkcję insuliny. Ta zaś wpływa negatywnie na ilość wytwarzanego przez organizm testosteronu.
  • soja - spożywana w niewielkich ilościach nie stwarza zagrożenia dla naszego libido, nadmiar soi natomiast może działać podobnie jak estrogen, czyli wyciszać męskość.

Składniki potrzebne każdemu mężczyźnie


To, czego potrzebuje Twój organizm, by zawsze stanąć na wysokości zadania, jest komplet witamin, ze szczególnym uwzględnieniem witamin z grupy B oraz witaminy D. W przypadku tej drugiej, najlepiej pozyskiwać ją naturalnie, ze słońca. Z uwagi na klimat w jakim się znajdujemy, w okresie od września do marca, zalecana jest suplementacja wykorzystując np. zioła na potencję zamknięte w kapsułkach.

Niezwykle istotną rolę odgrywają w przypadku potencji takie składniki mineralne jak: cynk, magnez oraz żelazo. Pamiętaj o tym, by zapewnić organizmowi odpowiednią dawkę węglowodanów, które przełożą się na energię i siły witalne. Jeśli zależy Ci na tym, by nieco wspomóc naturę, włącz do swojej diety popularne afrodyzjaki, czyli ostrygi, kalmary, krewetki, ryby, pestki dyni, seler, korzeń pietruszki, banany, awokado, melon, ananas. Spośród przypraw wybieraj te, które pobudzą krążenie: cynamon, kardamon, goździki, pieprz, czerwoną paprykę, imbir, lubczyk, curry oraz chili.

Dbaj o siebie, o swoją dietę, dużo się ruszaj i spędzaj czas na świeżym powietrzu. Zdrowy organizm z odpłaci Ci za to dobrym samopoczuciem i prawidłowym funkcjonowaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SKŁADNIKI