Nowy projekt


Kontynuacja projektu kaszomania oraz inne przepisy kulinarne dostępne są teraz pod adresem:

https://zdrowomaniak.pl/category/przepisy/

Rafaello z kaszy jaglanej

Długo zbierałem się do zrobienia Rafaello z kaszy jaglanej, a przecież aby wykonać te smaczne kulki, nie trzeba posiadać ogromnych zdolności manualnych. Zdziwiłem się nawet, że poszło tak szybko, a efekt i przede wszystkim smak, przeszły moje najśmielsze oczekiwania. 

Rafaello z kaszy jaglanej


Składniki na ok. 20 sztuk:
- pół szklanki kaszy jaglanej
- szklanka mleka
- 2,5 łyżki miodu
- 120 g wiórek kokosowych
- łyżka masła
- aromat migdałowy

Wykonanie:
1. Kaszę płuczemy pod zimną i wrzącą wodą, a następne wsypujemy do garnka.
2. Do kaszy dolewamy mleko i gotujemy na bardzo małym ogniu do momentu, aż kasza wchłonie całe mleko! To istotne, bo jeśli wasza kasza będzie rzadka, kulki nie udadzą się.
3. W międzyczasie na patelni podprażamy wiórki kokosowe (100 g) do momentu, gdy nabiorą pomarańczowego koloru.
4. Do ugotowanej gorącej kaszy od razu dodajemy wiórki kokosowe - mieszamy.
5. Następnie dodajemy łyżkę masła oraz 2,5 łyżki miodu - ponownie mieszamy.
6. Dodajemy także kilka kropel aromatu migdałowego.
7. Jeszcze ciepłą masę nabieramy łyżką i formujemy kulki, które obtaczamy w pozostałych wiórkach kokosowych (20 g).
8. Kulki układamy - jedna obok drugiej i schładzamy w lodówce.

Po schłodzeniu, deser jest gotowy do spożycia, chociaż myślę, że każdy w trakcie przygotowania uszczknie trochę masy. Smacznego! :D

Rafaello z kaszy jaglanej

Rafaello z kaszy jaglanej

56 komentarzy:

  1. O kurcze! Lubię i kaszę jaglana i raffaello :) ciekawe połaczenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. warto zamiast masła dodać olej kokosowy :) też zdrowe ale może wyjść chyba smaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a robiła Pani z olejem kokosowym ? Wyszło dobre

      Usuń
    2. Ja dodałam olej kokosowy, wszystko robiłam poza tym wg przepisu-ale kulki kompletnie się nie chciały skleic... co mogło być przyczyną? Czy masa ma być zimna czy letnia w czasie formowania?

      Usuń
    3. Ja dodałam olej kokosowy, wszystko robiłam poza tym wg przepisu-ale kulki kompletnie się nie chciały skleic... co mogło być przyczyną? Czy masa ma być zimna czy letnia w czasie formowania?

      Usuń
    4. Przyczyną był właśnie olej kokosowy, który ma inną konsystencję niż masło. Poza tym lepiej się formuje schłodzoną masę ;)

      Usuń
    5. Przyczyną był właśnie olej kokosowy, który ma inną konsystencję niż masło. Poza tym lepiej się formuje schłodzoną masę ;)

      Usuń
    6. moze dodac galaretke z siemienia lnianego albo ajgar? dobrze kleja i sa vege:) zamiast mleka mleko migdalowe?

      Usuń
  3. Rewelacyjny pomysł. Sprawdzę na pewno ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis!! Koniecznie muszę zrobić w niedziele, nadają sie dla osób na diecie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny smakołyk muszę wypróbować :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziś zrobiłam. Wykorzystałam mleko migdałowe, żeby nie dodawać aromatu. Wyszło zdrowo i pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow :D zarabiste :D chce <3

    OdpowiedzUsuń
  8. super proste i dużo zdrowsze , a można migldała do środka wkitrać , będzie z niespodzianką

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam, ale musiałam dodać mleka, bo w tych proporcjach kasza po wchłonięciu mleka była chrupka i całkiem surowa w smaku. Po wchłonięciu kolejnej porcji mleka nabrała ochoty do współpracy, trochę zmiękła i nadawała się do jedzenia i lepienia. Poza tym pyszne nawet bez olejku migdałowego. A następnym razem dam do środka łuskanego migdała :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobilismy kulki i wyszly pyszne. Nam bardziej kojarza sie z batonem Bounty wiec kolejna edycja bedzie w okraglej formie do tarty i polana gorzka czekolada! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. zrobiłam pół na pół posypane kakao i wiórkami.
    Dla mnie z kakao lepsze bo mniej słodkie - można do tej wersji dodać amaretto zamiast olejku.
    Podawajcie prosto z lodówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam podobny pomysł z likierem Amaretto 😃.Zamiast mleka krowiego można dać kokosowe i nierafinowany olej kokosowy zamiast masła !

      Usuń
    2. A czy dodawalas kakao do masy czy tylko posypywalas?

      Usuń
  12. Witaj, zrobiłam dzisiaj w nieco zmodyfikowanej wersji, jestem zachwycona:))))) zamiast masła dodałam olej kokosowy i troszkę rumu:) Dorobiłam spód z kruchego ciasta z mąką orkiszową i masę zamiast kulek wyłożyłam na upieczone ciasto, na wierzch płatki migdałowe. Przepis zaadoptowałam na thermomix więc kaszę gotowałam krócej. Nieco podjadalam przyznaję ale ciężko było się oprzeć, rewelacyjny przepis, super:) Pozdrawiam i dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moge poprosic ten przepis zaadotpowany na thermomix ? Bedę bardzooo wdzieczna :))

      Usuń
    2. Hej. A mozesz podac przepis na termomix??
      Moj email bzelazna@gmail.com . Dzieki ;)

      Usuń
    3. Ja zrobilam i są bardzo dobre. Zrobilam z mlekiem orzechowym i olejem z kokosu później wszystko zblendowałam przed formowaniem robie to zawsze z kaszą jaglaną wtedy jest bardziej gładka i idealna do deserów. Pycha

      Usuń
  13. Niesamowity przepis . Kulki są świetne w smaku. Szybkie w przygotowaniu. Idealne rozwiązanie dla łasucha na diecie .dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  14. Niesamowity przepis. Juz zrobiłam dokładkę bo tak szybko znikają 💜

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy można zamiast miodu dodać cukier?? Niestety za miodem nie przepadam..

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam! Kupiłam kasze jaglana bo ponoć zdrowa ale nie wiedziałam co z nią zrobić. Mam też aromaty w kuchni na wypadek jakby mi coś nie wyszło, w tym migdałowy. Szybkie, małoskładnikowe przepisy to jest coś dla mnie. Przeczytałam komentarze i zrobiłam tak: Sparzyłam migdały i wodę z migdałów dodałam do mleka w nadziej na wzmocnienie smaku. Masła nie miałam i dodałam olej kokosowy, niestety nie miałam miodu i dałam cukier. Do środka wsadziłam migdały i ananas kandyzowany. Super przepis

    OdpowiedzUsuń
  17. Absolutnie fenomenalne:):) Dla kogoś kto uwielbia słodkie przekąski, czyli dla mnie ;), wprost wyśmienite , a przy okazji zdrowe;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Absolutnie wyśmienite:) Dla osób lubiące słodkie przekąski czyli dla mnie;) są wręcz fenomenalne:), a do tego zdrowe;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Calkiem niezłe, robi się błyskawicznie. U mnie wykorzystane zostały płatki jaglane.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy przepis, a danie wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ile kasza powinna się gotować żeby była miękka i ugotowana?

    OdpowiedzUsuń
  22. czy w tym wypadku nie mieszac kaszy?gotowac bez przykrycia?

    OdpowiedzUsuń
  23. REWELACJA REWELACJA REWELACJA !!!! narobiłam tego tyle, że siedzi zamrożone i jak najdzie mnie ochota to jest zawsze pod ręką ! zamiast masła dodałam olej kokosowy i dodatkowo odżywkę białkową o smaku waniliowym. POZDRAWIAM !

    OdpowiedzUsuń
  24. na pomoc! ale sie tym mozna objesc po pachy!i to przygotowujac! co to bedzie jak sie schlodza?:)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziekuje za przepis,musze wyprobowac :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zrobione �� chłodza się wyglądają przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nigdy nie jadłam kaszy Jaglanej kiedy spróbowałam to polubiłam yommmy super przepis na małe co nieco dla kogoś na diecie ��;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zrobiłam wg przepisu ale z olejem kokosowym i wyszło rewelacyjnie, super! Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  29. Zrobiłam wg przepisu ale z olejem kokosowym i wyszło rewelacyjnie, super! Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  30. Wow. Rewelacja. Ja zamiast miodu i tradycyjnego masła dodałam naturalne masło orzechowe. Cały talerz zniknął po godzinie mimo sceptycznie nastawionych syna i męża. Jutro czeka mnie powtórka z rozrywki.

    OdpowiedzUsuń
  31. Jak kasza jest dobrze rozgotowana to i masło niepotrzebne:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetne! Ale mam pytanko. Czy można je mrozić?

    OdpowiedzUsuń
  33. czy zamiast mleka krowiego można dać roślinne? Np. migdałowe? Ktoś próbował? :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja dodałam bez laktozy.. wyszło ale mi jakoś nie smakują ;P

    OdpowiedzUsuń
  35. Są pyszne :) Wyszły idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny przepis!
    A za rekomendację niech posłuży fakt, że jak zabrałam je na imprezę i koleżanka usłyszała, że są z kaszy, to nawet nie chciała próbować. Ale chyba była bardzo głodna, bo spróbowała i...zjadła całą resztę. :)

    OdpowiedzUsuń
  37. jem i placze ze szczescia....

    OdpowiedzUsuń
  38. Pyszne, a posypane gorzkim kakao jeszcze lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Rewelacja!!! Świetny przepis i do tego prosty. Ja zamiast mleka krowiego dodalam mleko migdalowe..zamiast miodu syrop klonowy..a do srodka migdaly. Wyszlo przepyszne!!! Polecam

    OdpowiedzUsuń
  40. Rewelacja!!! Świetny przepis i do tego prosty. Ja zamiast mleka krowiego dodalam mleko migdalowe..zamiast miodu syrop klonowy..a do srodka migdaly. Wyszlo przepyszne!!! Polecam

    OdpowiedzUsuń
  41. Dzisiaj zrobiłam pierwszy raz - REWELACJA! Zamiast masła dałam olej kokosowy nierafinowany, a zamias olejku migdałowego dodałam zblendowane (wcześniej namoczone) migdały :) PYCHA! Dzięki za świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń

SKŁADNIKI