Nowy projekt


Kontynuacja projektu kaszomania oraz inne przepisy kulinarne dostępne są teraz pod adresem:

https://zdrowomaniak.pl/category/przepisy/

Chakalaka z kaszą jaglaną

Za sprawą tego dania przeniesiemy się na chwilę do Południowej Afryki, bo stamtąd właśnie pochodzi Chakalaka. Jest to tradycyjna potrawa południowoafrykańska zazwyczaj serwowana z pap - kaszą kukurydzianą. Chakalaka to bardzo aromatyczny gulasz warzywny i w RPA uchodzi za lokalny przysmak. Zmodyfikowałem trochę przepis, w efekcie czego otrzymałem Chakalaka z kaszą jaglaną. :) Pycha.

Chakalaka z kaszą jaglaną


Chakalaka z kaszą jaglaną
Składniki:
- 2 cebule
- 3 ząbki czosnku
- kalafior
- 5 papryk np. 2 zielone, 2 czerwone, 1 żółta
- 2 cukinie
- 4 pomidory
- puszka białej fasoli
- 2 łyżki curry
- pół łyżeczki chilli
- szklanka kaszy jaglanej.

Istnieją również inne wersje Chakalaki np. z marchwią, mięsem. Ja zamiast tego dodałem cukinię, której przepis nie uwzględniał. 

Sposób przygotowania:
  1. Gotujemy kaszę jaglaną, którą potem wymieszamy z Chakalaką. :)
  2. Kalafiora rozrywamy na części i gotujemy w osolonej wodzie. Gdy zmięknie, wyciągamy go z wody.
  3. Na rozgrzanym oleju podsmażamy cebulę z czosnkiem. Kiedy się ze szkli, przerzucamy do większego garnka.
  4. Do cebuli i czosnku dodajemy paprykę i dusimy do momentu, aż zmięknie.
  5. Dodajemy cukinię i dalej dusimy, aż będzie miękka.
  6. Do gara wrzucamy gałązki kalafiora, fasolę oraz pokorojne pomidory.
  7. Przyprawiamy solą, pieprzem, curry i chilli i dusimy jeszcze przez kilka minut.
Do naczynia, z którego będziemy jeść wsypujemy ugotowaną kaszę jaglaną - ilość dowolna. Następnie dodajemy Chakalakę. Możecie wymieszać kaszę z Chakalaką lub tylko polać kaszę. Ja wymieszałem. :)

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Myślę, że na 4 osoby. Nigdy się nie zastanawiam, na ile osób będzie danie, bo zawsze znajdzie się ktoś, kto zje. :)

      Usuń
  2. Cukinie pokroić w kostkę?

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne, takie trochę leczo:) A w oryginale też jest z curry czy jakieś bardziej egzotyczne przyprawy są?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Curry możesz zastąpić kolendrą, kurkumą, kardamonem, pieprzem cayenne, kminem rzymskim oraz imbirem, ale z tego co się orientuję, część tych przypraw wchodzi w skład curry.

      Usuń
  4. Ponieważ mój mąż jest miesozerny, jakie najlepiej do dania podać i w jakiej formie, tj np. podsmażyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję jakieś kiełbaski lub mięso z kurczaka. :) Najlepiej również podsmażyć.

      Usuń
  5. Hmmmmm....ta kasza i te warzywa.......czy jaglana można zastapić np pęczakiem czy jaglana najlepiej się nada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że pęczak również świetnie się sprawdzi w tej potrawie.

      Usuń
  6. Chakalaka - miszmasz wszystko mający :) Świetna propozycja na dzisiejszy obiad !

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak przyjdzie do momentu podduszania tych składników to powinnam dolać wody?
    Sorki za takie głupie pytanie ale nigdy nie robiłam takich potraw :O

    OdpowiedzUsuń
  8. Zamiast cukinii dodałam dynie...pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zamiast cukinii dodałam dynie...pycha:)) super przepis...dziękuję:))

    OdpowiedzUsuń
  10. W wersji bez mięsnej bardzo fajnie sprawdza się z serem typu feta, pychaa

    OdpowiedzUsuń
  11. Czyli mój największy grzech - chipsy o smaku chakalaka - mają jakiś zdrowy pierwowzór! Bomba! :) Zrobiłeś mi dzień! ;)

    OdpowiedzUsuń

SKŁADNIKI