Nowy projekt


Kontynuacja projektu kaszomania oraz inne przepisy kulinarne dostępne są teraz pod adresem:

https://zdrowomaniak.pl/category/przepisy/

Leczo z kaszą jaglaną i cukinią

Leczo od zawsze kojarzy mi się z latem - wiadomo, warzywa są wtedy najtańsze i chętnie po nie sięgamy. Moja wersja leczo jest oczywiście z kaszą jaglaną, bo jakżeby inaczej? :) Możecie zrobić leczo w wersji bezmięsnej, pomijając dodane przeze mnie frankfurterki, które znajdują się na liście składników.

Leczo z kaszą jaglaną i cukinią



Składniki:
- 0,5 szklanki suchej kaszy jaglanej
- 2 cebule
- 4 papryki (różne kolory)
- ok. 250 g frankfurterek
- 3 cukinie
- pomidory z puszki
- oliwa do smażenia
- pieprz, sól, papryka słodka

Wykonanie:
1. Cebulę siekamy w kostkę i podsmażamy na oliwie na złoty kolor.
2. Z papryki usuwamy gniazda nasienne, kroimy w kostkę i dodajemy do cebuli. Podsmażamy do momentu, aż będzie miękka.
3. Dodajemy frankfurterki i dalej dusimy przez ok. 5 minut.
4. Cukinię kroimy w kostkę. Dodajemy do całości wraz z pomidorami z puszki. Dusimy do momentu, gdy cukinia nieco zmięknie. 
5. W międzyczasie danie doprawiamy pieprzem, solą i papryką słodką.
6. Gotujemy kaszę jaglaną. Po ugotowaniu łączymy ją z leczo i mieszamy.

Leczo z kaszą jaglaną i cukinią

Leczo z kaszą jaglaną i cukinią

Gotowe. Bon Appétit!

5 komentarzy:

  1. Leczo najbardziej z świeżym chlebem, a z kaszą jaglaną nie jadłam jeszcze muszę sprobwać!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis :) Koniecznie muszę spróbować leczo w takiej odsłonie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zdecydowanie wypróbuję, ponieważ uwielbiam kaszę jaglaną :) przed chwilą zrobiłam z niej pastę na kanapki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super :) dzisiaj u mnie na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z kaszą jeszcze leczo nie jadłam, ale musi być przepyszne :D Zapraszam też do mnie na leczo :) http://leczo.net.pl

    OdpowiedzUsuń

SKŁADNIKI