Nowy projekt


Kontynuacja projektu kaszomania oraz inne przepisy kulinarne dostępne są teraz pod adresem:

https://zdrowomaniak.pl/category/przepisy/

Zupa grochowa z kaszą jaglaną

Kasza jaglana w zupach smakuje wyśmienicie. W grochówce - mojej ulubionej zupie z dzieciństwa oczywiście też się sprawdziła. Gęste zupy to jest to, co tygryski lubią najbardziej, dlatego dziś zaserwuję wam grochówkę z udziałem kaszy jaglanej. :)

Do zupy użyłem grochu w połówkach, mimo to, postanowiłem namoczyć go na noc, aby nie gotował się zbyt długo.

Zupa grochowa z kaszą jaglaną



Składniki:
ok. 1,5 litra rosołu
- 500 g grochu łuskanego, w połówkach
- 2 ząbki czosnku
- przyprawy: sól, pieprz, majeranek
- oliwa
- 1 łyżeczka mąki
- 1 mała cebula


Zupa grochowa z kaszą jaglaną

Przygotowanie:
  1. Jeżeli zaczynacie od przygotowania rosołu, zachęcam do skorzystania z tego przepisu.
  2. Do ugotowanego rosołu dodajemy groch. Mój groch moczył się przez całą noc i gotujemy przez około godzinę.
  3. W trakcie gotowania warto przyprawić zupę majerankiem, pieprzem i solą, jeśli rosół do tej pory nie był zbyt wyrazisty.
  4. Na patelni rozgrzewamy oliwę, podsmażamy cebulkę, dodajemy mąkę, a następnie całość dodajemy do zupy i energicznie mieszamy.
Zupę podaję z ugotowaną kaszą jaglaną. Myślę, że na tę ilość zupy, spokojnie wystarczy szklanka suchej kaszy.

Zupa grochowa z kaszą jaglaną

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

SKŁADNIKI