Nowy projekt


Kontynuacja projektu kaszomania oraz inne przepisy kulinarne dostępne są teraz pod adresem:

https://zdrowomaniak.pl/category/przepisy/

Kasza jaglana z sosem z porów i łososia

Uważam, że połączenie porów z łososiem wypadło całkiem nieźle. W związku z wykorzystaniem śmietanki 30%, dania tego nie można zaliczyć do grupy dietetycznych, ale polecam spróbowanie. :) Sos może wyjść zbyt rzadki, dlatego do poprawy gęstości oraz smaku dodałem również 2 plastry sera camembert.

Kasza jaglana z sosem z porów i łososia



Kasza jaglana z sosem z porów i łososia

Składniki:
- kasza jaglana (ilość dowolna)
- 2 pory
- cebula
- ser camembert
- ok 250g łososia
- sól
- pieprz
- gałka muszkatołowa
- śmietana 30%

Przygotowanie:
1. Gotujemy kaszę jaglaną.
2. Pory kroimy wzdłuż na pół, a następnie na cienkie plastry.
3. Cebulę kroimy w kostkę.
4. Na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy pory oraz cebulę i podsmażamy do miękkości. Uwaga, aby nie przypalić.
5. Kiedy por i cebula zeszklą się, dodajemy pokrojonego w kostkę łososia i podsmażamy bardzo krótko.
6. Całość zalewamy śmietaną (małe opakowanie śmietany 30-tki)
7. Dodajemy sól, pieprz.
8. Opcjonalnie, jeżeli sos jest zbyt rzadki, możecie dodać również 2 plasterki sera camembert. :)
Podajemy z ugotowaną kaszą jaglaną. Na koniec posypujemy gałką muszkatołową.

Voila!

Kasza jaglana z sosem z porów i łososia

8 komentarzy:

  1. Wygląda apetycznie.
    Ciągle poszukuję pomysłów jak przemycić kaszę jaglaną dzieciom.
    Jesteś skarbnicą wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę wypróbować! U mnie dzisiaj mus kakaowy z kaszy jaglanej, polecam zajrzeć, bo wyszła rewelacyjna :)! www.fitjestgit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamiast śmietanki 30% zredukuj śmietankę 18% i też będzie gęsty sos - bez sera :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie wypróbowałam i baaardzo polecam! :D

    Zużyłam pół pora, pół cebuli, 1 śmietanę "do Zupy" 18% i 1 opakowanie filetu łososia "prosto z wody" (2 ostatnie pozycje z Biedronki). Moim zdaniem starcza na 3 porcje (3x 100g kaszy) z porcją sosu "wystarczającą" i na 2 porcje z porcją sosu "na bogatości" ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć, weszłam na Twojego bloga po przepis na poranną jaglankę z masłem orzechowym i bananem, a zatrzymałam się na propozycji na obiad, mam tylko małe pytanie, czy polecasz coś zamiast łososia, niestety nie jadam ryb, a jestem ciekawa Twojej opinii.
    Pozdrawiam, stała czytelniczka Kasia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi przypadł do gustu ten przepis, dzisiaj już drugi raz pichciłam :)

    OdpowiedzUsuń

SKŁADNIKI