Nowy projekt


Kontynuacja projektu kaszomania oraz inne przepisy kulinarne dostępne są teraz pod adresem:

https://zdrowomaniak.pl/category/przepisy/

Chili con carne z kaszą jaglaną

Uwielbiam ostre jedzenie, ale bez przesady. Chili con carne z kaszą jaglaną smakuje rewelacyjnie i przypomina mi w smaku trochę kaszę jaglaną "po meksykańsku", którą kiedyś przygotowałem. :) Ostatnio pisaliście, że na blogu jest za mało potraw z użyciem mięsa. A zatem, zapraszam na jaglane chili con carne.

Chili con carne z kaszą jaglaną



Składniki:
- 2 cebule
- 2 papryki
- 2 ząbki czosnku
- 3/4 szklanki kaszy jaglanej
- 1 puszka pomidorów
- puszka czerwonej fasoli
- 1 szklanka prawdziwego bulionu
- pół puszki kukurydzy
- ok. 250 g mielonej wołowiny
- sos sojowy
- cukier
- przyprawa do chili con carne


Przygotowanie:
  1. Gotujemy kaszę jaglaną.
  2. Cebulę i paprykę kroimy w drobną kostkę. Przesmażamy na oliwie z przeciśniętymi przez praskę dwoma ząbkami czosnku.
  3. Kiedy cebula i papryka będą już miękkie, dodajemy do nich mięso mielone i podsmażamy, aż mięso się zarumieni.
  4. Następnie całość przyprawiamy łyżką sosu sojowego oraz łyżeczką cukru - mieszamy.
  5. Dodajemy pomidory z puszki oraz bulion, przyprawiamy przyprawą chili con carne i dusimy pod przykryciem do momentu, aż mięso będzie miękkie.
  6. Dodajemy fasolę, kukurydzę i kaszę jaglaną  - mieszamy.
Podajemy np. z łyżką jogurtu greckiego. Smacznego.
Chili con carne z kaszą jaglaną

Robiąc potrawę, poszedłem trochę na łatwiznę, ponieważ użyłem gotowej mieszanki przypraw chili con carne, która była aromatyczna, ale niezbyt ostra. W związku z tym do swojej potrawy dodałem jeszcze pieprz cayenne, ale uwaga - róbcie to z rozwagą! :)



6 komentarzy:

  1. Jak dobrze, że tu trafiłam! Nie przepadam za kaszą jaglaną, nie mam na nią pomysłów, może dla tego! Muszę zrobić to chili koniecznie! Myślę, że może w końcu dzięki Tobie przekonam się do kaszy jaglanej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda dobrze, za chwilę przystąpie do zrobienia, aczkolwiek zamierzam dodać pewien "mój" patent. Mianowicie w etapie 3 dodaję seler naciowy a następnie "blenduj"E i dopiero potem dalej jak u Ciebie;-) Ufam, że wyjdzie pysznie;-) dam znać jutro;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne! Już wiem co zjem na jutrzejszy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj robiłam po meksykańsku. Była pyyyyyyyyyszna!!!

    OdpowiedzUsuń

SKŁADNIKI